Ik kan geen mail versturen en ik heb een melding ontvangen 'Mailbox limiet bereikt'.
Waarom krijgt u deze melding?
Reden
Het e-mailbericht dat u probeert te versturen is door de mailserver geweigerd omdat uw mailbox op de server vol is, of het aantal berichten in uw mailbox is te groot. Ook als u een e-mail probeert te versturen met een te grote bijlage, krijgt u deze melding. E-mail is niet bedoeld voor het versturen en ontvangen van grote bestanden.
Aan de beschikbare ruimte van uw mailbox is een limiet vastgesteld.
Daarnaast mag u maximaal 1000 berichten in uw mailbox hebben staan.
Oplossing
Verwijder emailberichten uit uw mailbox zodat er weer ruimte vrij komt.
Hoe?
1. Ga naar website: http://mail.why.nl/
2. Log in met uw inloggegevens: emailadres = [vul email in], wachtwoord = [ vul wachtwoord in ]
3. Verwijder daar de overbodige e-mailberichten uit "Postvak In".
4. Controleer ook de map "Verzonden berichten" en “Junk E-mail” op overbodige e-mail en verwijder deze.
5. NB: Uw verwijderde berichten worden eerst verplaatst naar een prullenbak. Verwijder na stap 4 ook altijd daadwerkelijk de berichten uit die prullenbak om te definitief te verwijderen van de server: de prullenbak vindt u in de map "Verwijderde berichten". Leeg deze map, anders blijft uw mailbox nog steeds vol.
6. Klik linksonder op "Afmelden" om af te melden.
Meer info. Bespreek dit met uw systeembeheerder. Wellicht gelden er voor u andere instellingen.
Als u met Microsoft Outlook of Microsoft Outlook Express uw e-mail leest via POP3, zorg dan dat uw accounts zijn ingesteld op de optie “(Een kopie van de berichten downloaden en de) berichten op de POP3-e-mailserver laten staan.” en de optie “berichten verwijderen na x aantal dagen”. De eerste optie is belangrijk zodat u met meerdere apparaten (smartphone of tablet of tweede computer) de email kunt ontvangen. De tweede optie is belangrijk omdat na het aantal opgegeven dagen de email van de server wordt verwijderd. Doe dit op al uw apparaten. Op deze manier blijft raakt uw opslagruimte op de server niet te snel vol. Controleer toch regelmatig de mail op de server via bovenstaande stappen.
Dit stelt u als volgt in: open Outlook (Express), ga naar de eigenschappen van uw e-mailaccount, kies 'Geavanceerd'; hier vindt u de optie “(Een kopie van de berichten downloaden en de) berichten op de POP3-e-mailserver laten staan.” en de optie “berichten verwijderen na x aantal dagen”. Herhaal deze stappen voor elk e-mailaccount dat u gebruikt via WHY?! Service Group.
Als u met Microsoft Outlook of Microsoft Outlook Express uw e-mail leest via IMAP, zorg dan dat u uw mailbox regelmatig controleert en schoont zodat er altijd ruimte beschikbaar is.
Hoe stel ik mijn e-mail in op een iPhone, iPad of iPod Touch?
U heeft van WHY?! per e-mail de volgende gegevens ontvangen:
- Ingaande en uitgaande mailserver: mail.why.nl
- (Mail) gebruikersnaam: alias@domeinnaam.nl (het gehele e-mailadres)
- (Mail) wachtwoord: uw wachtwoord
- E-mailadres: alias@domeinnaam.nl
Bovenstaande gegevens heeft u nodig. Overal waar in deze handleiding 'alias.domeinnaam.nl' of 'uw wachtwoord' staat, dient u dit te vervangen door de gegevens die u van ons heeft ontvangen.
NB: waar in het voorbeeld 'alias@domeinnaam.nl' staat, moet u ook de domeinextensie .nl vervangen door de juiste extensie indien u een domeinnaam heeft die niet eindigt met .nl maar bv met .eu of .com (of iets anders).
- Kies op de iPhone (of iPad/iPod) in het hoofdmenu voor 'Instellingen'
- Selecteer: 'Mail > Contacten >Agenda'
- Kies 'Voeg account toe'
- Kies voor 'Anders'
- Kies 'Voeg mailaccount toe'
Vervolgens dient u onderstaande zaken in te voeren aan de hand van de door ons gestuurde gegevens:
Naam: Voornaam Achternaam (u vult uw eigen naam in)
Adres: alias@domeinnaam.nl
Wachtwoord: uw wachtwoord
Beschrijving: uw mailboxnaam: bijv. 'hoofdmail' of uw emailadres (u kunt hier zelf iets herkenbaars voor kiezen)
Kies vervolgens voor IMAP (standaard geselecteerd) of POP.
Wilt u dat uw e-mail ook op andere appraten beschikbaar is? Bv op een dektop pc, andere iPad oid? Kies dan voor IMAP.
Klik hier voor meer uitleg over het verschil tussen IMAP en POP(3)
Voer nu uw accountgegevens in:
Server inkomende post:
Hostnaam: 'mail.why.nl'
Gebruikersnaam: 'alias@domeinnaam.nl'
Wachtwoord: uw wachtwoord
Server uitgaande post:
Hostnaam: 'mail.why.nl'
Gebruikersnaam: 'alias@domeinnaam.nl'
Wachtwoord: uw wachtwoord
Bovenstaande instellingen werken eveneens op de iPad en iPod Touch.
Voor het instellen van e-mail op een ander apparaat, bv een Android-telefoon, kunt u dezelfde gegevens gebruiken, maar de stappen voor het instellen op uw apparaat zullen iets afwijken.
Mocht u hier niet uitkomen dan kunt u contact opnemen met WHY?!
Let op: voor (telefonische) ondersteuning treedt ons uurtarief in werking.
Ik heb een (administratieve) vraag over een factuur of abonnement.
Mailt u uw vraag naar administratie@why.nl, en vermeld uw factuurnummer en de opmerking/vraag die u heeft over de betreffende nota.
Ik wil een dienst/abonnement opzeggen.
U kunt abonnementen schriftelijk opzeggen door een e-mail te sturen naar administratie@why.nl.
Indien er geen betalingsachterstanden zijn kunnen we uw abonnement beëindigen aan het einde van de huidige looptijd.
Let op: de looptijd is afhankelijk van uw dienstenabonnement.
Houdt u er rekening mee dat u minimaal 1 maand voor de vervaldatum moet opzeggen.
Wanneer worden supportwerkzaamheden wel of niet berekend?
Wanneer u belt met vragen of met een storingsmelding, kan het zijn dat wij kosten aan u berekenen.
Wanneer doen wij dit?
- Wanneer u geen all-in contract heeft, en u belt buiten kantoortijden (08:30-17:30).
- Wanneer wij tijd hebben moeten besteden aan een storing die buiten ons eigen bereik lag, dan wel veroorzaakt werd door een andere partij/leverancier.